Shoplog Haarlem #1 Marisa

De komende twee dagen kunnen jullie ook de shoplogs van Eline & Lisa lezen.

Vorige vrijdag zijn Eline, Lisa en ik samen met de trein vertrokken om eens gezellig te gaan shoppen in Haarlem. Van te voren hadden we natuurlijk al een beetje research gedaan, en wisten zo dus de winkelstraten te vinden. Een tip als je naar Haarlem gaat en langs de grote winkelketens als H&M, V&D, Mango, enz. wilt : de Grote Houtstraat. Echt helemaal vol met leuke winkels, en hij is ook nog best lang ! En als je nog even langs de Lush wilt, die zit in de Barteljorisstraat, wat vlakbij de Grote Houtstraat is. Maar goed, ik zal nu over gaan op de shoplog, anders praat ik een heel artikel vol over waar je allemaal heen moet gaan als je naar Haarlem gaat, en dat is natuurlijk niet de bedoeling. (;

Als eerste heb ik iets in de Hema gekocht. Op dit moment regende het nog, en zochten we een nieuwe schuilplaats. Aangezien we de Kruidvat nu wel gezien hadden en allemaal nog even naar de Hema wilden, waagden we ons in de stortregen en renden we snel naar de overkant.

Daar heb ik, na veel getwijfel en vergelijken, deze kwasten gekocht. Een blendingkwast en een oogschaduwkwast, allebei € 2,50. De blendingkwast is redelijk groot en heeft lekker zachte haartjes. De oogschaduwkwast heeft gladde haren.

Nadat Lisa aan een voorbijganger had gevraagd waar de Grote Houtstraat was, ( tóch iets minder goed voorbereid dan we dachten, haha ) zijn we even bij de Douglas langs gegaan. Daar wilde Eline graag een huidanalyse laten doen. Het probleem was alleen dat dit een heel klein filiaal was, en dat ze daarom het apparaat hiervoor niet hadden. Wel wilde een hele aardige winkelmedewerkster ons een klein beetje advies geven. Ze vertelde dat het heel erg belangrijk is dat je je huid goed reinigt. ( niet met make-up gaan slapen dus ! ) Daarna vertelde ze dat het belangrijk is dat je je huid beschermt tegen de kou, de UV-straling en andere dingen die je huid kunnen beschadigen. Ze gaf ons een klein ‘huidpakketje’ mee waar het volgende inzat :

Een pakje travelsize reinigingsdoekjes van Douglas, een testertje van een foundation en een boekje met huidverzorgingsproducten van Clinique. Helaas heeft ze de tester van de foundation in de donkerste kleur gegeven, dus ik kan hem alleen maar testen op dekking en textuur, en niet op de juiste kleur.

Na zo goed geholpen te zijn geworden vonden we het een beetje onaardig om niks te kopen. ( haha, stiekem dus gewoon een hele goede verkooptruc (; ) Daarom kocht ik deze heerlijk ruikende bodylotion.

De vanilla & ice cream bodylotion van I love… ruikt écht naar vanille ijs ! Lekker zoet en zomers. Ik vond dit zo’n bijzondere geur dat ik hem maar gewoon heb meegenomen. Ik heb hem nog niet uitgeprobeerd, maar er komt nog een review over waarin ik wat meer over deze bodylotion zal vertellen. Hij kostte € 6,95.

Daarna bezochten we ook wat kledingwinkels. Bij de Vero Moda kocht ik een blouse en een zomerjurkje, in twee verschillende filialen overigens. Op de heenweg waren we al bij een Vero Moda geweest, en op de terugweg kwamen we er nóg een tegen, en na een halve minuut te hebben besteed aan bedenken of we er nou al wel of niet in waren geweest, zijn we toch maar naar binnen gegaan. Hier vond ik op het allerlaatste moment toch nog een leuk zomerjurkje. Maar goed dat we even naar binnen zijn gelopen !

Het jurkje heeft, zoals je op de tweede foto kunt zien, een patroontje wat een beetje op kant lijkt. Ik vond dit een schattig detail, het maakt het jurkje nét wat minder basic. De blouse heeft een rozige kleur en een kanten bovenkant. De blouse was in de sale van € 12,95 voor € 6,48. Het jurkje was ook in de sale van € 16,95 voor € 8,47.

Naast de Vero Moda zat een Only, waar we al wel in waren geweest op de heenweg. Hier heb ik een see-through blouse/hemdje gekocht. Er was een hele grote stapel met allemaal afgeprijsde items, dus ik heb maar gewoon wat gegrabbeld. Toen ik alles ging passen waren sommige dingen maatje L/XL, dus dat werd hem niet helemaal. Wel zat dit hemdje heel leuk.

Ik vind het tasje ook heel erg leuk met al die tekeningetjes. Het hemdje is een beetje nudekleurig en heeft aan de bovenkant een zwart kraagje. Deze was ook weer in de sale van € 16,95 voor € 14,41.

Verder heb ik nog kleding bij de H&M geshopt. Hier hadden ze ook weer sale, dus ik ging met een flinke portie kleding de paskamer in. ( ja, meer dan de maximale 7 artikelen, hihi, maar er was toch niemand behalve wij, zo vroeg waren we (; ) Uiteindelijk kocht ik maar twee artikelen, een jumpsuit en een top :

Het topje is lekker vrolijk en zomers. Crèmekleurig met vlinders en libellen. De jumpsuit is iets minder zomers, maar gewoon een fijne basic. Aan de bovenkant zit een stukje kant. De top was van € 9,95 voor € 5,- en de jumpsuit van € 14,95 voor € 7,-.

Weer over op de beautyproducten. Gekocht in de Etos :

De Etos had een 1+1 gratis-actie op de producten van Garnier. Lisa en ik wilden allebei de vernieuwde versie van de BB-cream, dus hebben we hier maar even van geprofiteerd. Uiteindelijk kostte deze BB-cream me maar € 5,- in plaats van € 10,-. Verder heb ik twee lipsticks van Miss Sporty gekocht, in de kleuren Dream en Hot Date. Deze waren per stuk maar € 1,99 ! Hier komt nog een review over, van Lisa en mij samen. En omdat ik dus € 15 had uitgegeven en je nog een extra nagellakje kreeg bij de Garnier actie mochten Lisa en ik allebei een lakje uitzoeken. Ik koos voor het babyblauwe lakje.

Dan heb ik als laatste een armbandje, drie paar oorbellen en een ring bij de Six gekocht. Hier hadden ze ook uitverkoop dus was het allemaal maar twee euro. De twee parelmoer oorbellen zaten zelfs samen, dus dat is één euro per paar. Gewoon weggeven noem ik dat !

Dat was hem alweer ! Ik hoop dat ik jullie niet verveeld heb met deze redelijk lange shoplog, en dat jullie hem helemaal tot het eind hebben doorgelezen, of in ieder geval de plaatjes hebben bekeken, haha.

Geef een reactie

