Shoplog Haarlem #3 Lisa

Zoals jullie al hebben kunnen lezen, zijn we met z’n drieën naar Haarlem gegaan! Even ertussen uit, ontspannen. Ik kan nu ook een ‘blabla-verhaal’ gaan houden over de gebeurtenissen en de route, maar drie keer is een beetje dubbel. 😉

Dus laten we maar meteen beginnen met de shoplog,

Allereerst kwamen we bij de HEMA, hier heb ik een mooie, fluffy oogschaduw blendingkwast gekocht. Het is de kwaliteit die we van HEMA gewend zijn: goed, degelijk en gaat lang mee. En het mooie is, alles voor een klein prijsje! Deze kwast was 2,50 euro.

Toen kwamen de kledingwinkels, en véél! Toen we langs de H&M kwamen en het bord SALE zagen staan waren we niet meer te houden. We grabbelden tussen alle rekken en gingen uiteindelijk met meer dan de max. 7 artikelen de kleedkamers in (ik had er zelfs wel 23 !). Daar, in de sale bij H&M, kocht ik deze kleding toppers:

Hett blouseje was het eerste kledingstuk waar mijn oog op viel. Alleen is het een maat 42, en had ik het daarom meteen weer weggehangen (ik heb namelijk maat 34/36 ). Later dacht ik: ‘niet geschoten, altijd mis!’, en nam ik het mee het kleedhokje in. Omdat het een knoop-blouseje is, maakt het niet uit dat het wat wijder zit! Het heeft nu een eigen tintje, en is nét iets anders dan hoe andere mensen hem zouden dragen!

Dit blouseje kostte nu 5 euro.

Na wat meer gestruin kwam het jurkje naar boven: een super cute zomers jurkje! Ik was meteen verliefd! En toen ik het aantrok was alsof alles perfect was. Het was wat je noemt een ‘aaaaaaaaaahhhhh-moment’!

Dit jurkje kostte 9 euro in de sale.

Het H&M filiaal waar we waren had ook nog een bovenverdieping met wat sieraden en nieuwe collecties, hier vond ik nog een wit basic hemdje, wat verder niet heel bijzonder was. Dit hemdje kostte 4,95 euro en was niet in de sale.

Deze kledingstukken waren de enige die ik kocht, in de volgende winkels zag ik eigenlijk niets leuks. “Tot dat ik mijn geld aan andere dingen had opgemaakt natuurlijk.”

Onder andere kocht ik dit in de Douglas (ons Douglas verhaal kan je lezen in Marisa’s shoplog):

Een super schattig travel setje met douche gel, body lotion, shampoo, conditioner en een lipgloss. Het is van de collectie I love…  en deze lijn heet: I love… Calypso Dreams. Deze lijn ruikt zoet naar snoepjes en naar tropische eilanden. Je word er helemaal vrolijk van!

De shampoo

De conditioner

De bodylotion

De douchegel

De lipgloss

Deze set kostte 10 euro.

Toen liepen we langs de SIX. En daar moet je natuurlijk iets kopen! Hier kocht ik een schattig portomonneetje met zwaluw print en ketting.

Het portomonneetje was in de sale 3 euro.

Het is jammer dat de ketting zo snel in de knoop raakt (ik heb hem net ontward voor de foto), maar het is een super ding dat bij veel outfits past!

Deze kostte (geloof ik) rond de 7,21 euro (met de korting). Het is een rare prijs, maar omdat ik een CJP pas heb, kreeg ik korting.

En dan, in het midden van de Grote Houtstraat zien wij de V&D! V&D is eten, kleding, SEPHORA, en alles! Dus: linea recta naar binnen.
In de V&D hebben lekker gegeten, een flûte met kruidenkaas en een aarbei-yoghurt smoothie) en shopte ik nog  bij SEPHORA een mintgroene puffspons voor 0,90 euro. En een klein roze, rond doosje waar 90ml zeep inzat en wat rook naar bloemen, maar dat ik dezelfde avond, zonder na te denken of foto’s te maken meteen gebruikte. Maar geloof me! Het rook heerlijk en het was fijne zeep. De zeep kostte ook 0.90 euro.

Jajaja! Toen kwam de Lush 🙂 Door de dolle waren we! Eindelijk de LUSH in! En toen we binnen kwamen: Owh wat rook dat lekker! Het liefst wilde ik alles kopen, maar zo rijk ben ik niet. Dus kocht ik deze verrukkelijk ruikende zeep:

“Honey I washed the kids”

Dit is een stuk van 104 gram en kostte ongeveer 4 à 5 euro.

Ook kocht ik deze Tea Tree Toner Tabs. Deze zijn voor in een stoombadje, lossen op, en de bestanddelen die ook in de stoom komen te zitten maken je poriën open en laten onzuiverheden verdwijnen. Ik ben benieuwd !

De Toner Tabs kostte per stuk 0.95 euro.

Dan nog een kleine aankoop:

Deze buffer vijl van de Body Shop voor maar 1 euro in de sale. Daar kon ik hem toch niet voor laten liggen met zijn schattige printje!

Daarna kwamen we in de Etos, en kocht ik samen met Marisa (1+1 gratis actie met een gratis nagellakje ‘Edit: de nagellakjes-spaaractie is nu afgelopen’), de nieuwe BB-cream van Garnier. Het is een geweldige BB-cream die ik nu met plezier gebruik!

Hij kostte me dus maar 5 euro in plaats van 10 euro !

Ik kocht ook deze teenspreiders, zodat we samen met de BB-creams 2 gratis nagellakjes kregen. 🙂

Deze kostten 0,95 euro.

Ik koos een mint groenlakje. Mint groen, een fantastische kleur, heel zomers en licht. Het lakje dekt in 2 lagen (maar wel wat onregelmatig) <– is dit niet beter ? ipv –> maar dan zie je nog wel wat gaatjes. Smeer je er een derde laagje overheen, dan dekt ‘ie perfect.

En dat was het weer! Ik heb veel beauty dingetjes gekocht, en was erg happy met al mijn aankopen. 🙂 Haarlem is een goede shopstad, en ook met een wat kleiner budget kan je veel kopen. Mijn budget was namelijk 55 euro, en daar ben ik flink voor geslaagd!

Om deze shoplog wat minder ‘doorsnee’ te maken, heb ik met mijn gekochte kleren outfits gemaakt om te laten zien hoe je deze dingen makkelijk kunt combineren met basic dingen.

De eerste outfit is gemaakt met het jurkje van de H&M, het is gecombineerd met een sjaal en een taille riempje van de Pieces. Het maakt het jurkje net wat minder basic dan als je hem alleen draagt.

De tweede outfit is ook met het jurkje gedaan, het spijkerjasje van Eksept en de stoere armband van Pieces maken de outfit wat stoerder, het kettinkje geeft het geheel een extra tintje.

Deze outfit is gemaakt met het hemdje, dit is een goed draagbare outfit die je bijvoorbeeld als je gaat shoppen dragen of als je gewoon een dagje weggaat. Het hemdje is gecombineerd met een blauwe brede riem van de H&M, en wat blauwe armbanden. Draag er een shortje onder voor een extra zomerse uitstraling.

De outfit met het knoophemdje is een zomerse, hippie-achtige outfit. De armband is dezelfde als de outfit met het jurkje. Hier zorgt de armband voor een meer chunky effect. De ronde rode zonnebril van de V&D geeft het geheel een hippie-achtig tintje.Combineer het met een shortje en je bent summerproof !

Jullie kunnen nog revieuws van I love… Calypso Dreams, de BB-cream van Garnier en van de spullen van Lush verwachten. En ook wat van de aankopen van Eline en Marisa.

Ik hoop dat jullie dit een leuke shoplog vonden, laat in de comments achter wat je ervan vond!

Edit: door de technische redenen en het gedoe met onze blog is deze post veel later online gekomen dan eigenlijk de bedoeling was. Ondertussen heb ik de BB-cream veel gebruikt en hij is heel goed! Prima dekking voor een BB-cream! Het Calypso Dream pakketje heb ik mee op vakantie genomen en helemaal opgemaakt, het rook heerlijk en de shampoo maakte mijn haar helemaal schoon. De bodylotion maakte mijn huid lekker soepel en zacht! 

One thought on “Shoplog Haarlem #3 Lisa

Geef een reactie

