Essence Special Effect! Topper

Ik ben gek op nagellak! Het was het eerste beautyproduct dat ik gebruikte. Al heel lang geleden toen ik een klein kindje van zes was vond ik het leuk om een kleurtje op mijn nagels te hebben. Tegenwoordig voel ik mij gewoon naakt als ik geen nagellak opheb.

Een topcoat die ik de laatste tijd veel gebruik en waar ik helemaal weg van ben is de Special Effect! Topper 08 Night In Vegas van Essence. Ik had nog geen flakie topcoat, en toen ik deze zag was ik op slag verliefd! Het is een mooie topcoat die je nagels er net weer wat vrolijker en aparter uit laat zien.

Omdat deze topcoat er in de zon prachtig uitziet, heb ik hem deze zomer veel gedragen. Het is zo leuk om te zien hoe de kleurtjes veranderen als je je nagels beweegt dat ik soms gewoon vijf minuten lang naar mijn handen heb zitten staren.
Het lijkt op de foto trouwens alsof de lak heel onregelmatig dekt, maar dat komt door de lichtval.

Er zit 8 ml nagellak in een potje, wat best veel is als je bedenkt dat dit lakje maar €1,79 kost! Het flesje vind ik er niet heel fantastisch uitzien, een beetje kinderachtig, maar wat wil je ook voor zo’n lage prijs. Het kwastje is helaas wat dunner dan ik prettig vind. Het is een gewoon kwastje, maar sinds veel nagellakmerken hun kwasten wat dikker hebben gemaakt vind ik het wel jammer, omdat de dikkere kwasten de lak sneller, makkelijker en minder streperig aan kunnen brengen.De kleur van de flakies hangt bij mij af van in wat voor licht je ze houdt. In het licht van mijn computerscherm en in de zon zijn ze groen, maar bij de lamp die in mijn kamer hangt (een gewone gloeilamp) zijn ze meer oranje-rood. Natuurlijk zijn ze nooit allemaal één kleur, maar je ziet wel veel verschil met de verschillende soorten licht.

Dit zijn de flakies in het flesje. De kleur lijkt hier niet zo fel maar als ze eenmaal op je nagels zitten ziet het er al een stuk feller uit!

Hier is nog een foto van hoe de flakies er van dichtbij uitzien. Jammer dat de zon niet scheen, anders had ik een foto kunnen maken van hoe het er dan uitzag, want dat is een stuk indrukwekkender dan op de foto’s die ik nu heb.

Op dit moment draag ik de topcoat over een zwarte lak. Ik heb gemerkt dat de verschillende kleuren in van de flakies beter uitkomen op zwart, maar ik vind het minder mooi omdat het niet vrolijk is. Het doet me een beetje aan sterren en melkwegstelsels denken, bijzonder, maar niet echt zomers.

Over het algemeen ben ik dus heel erg blij met m’n topcoat en ga ik er zeker een nieuwe van kopen als deze op is!

Geef een reactie

