Annemarie Börlind Purifying Care Cleansing Gel

Annemarie Börlind Purifying Care Cleansing Gel, zo dat is een hele mond vol. Zoals de naam al zegt is dit een cleansing gel. Het reinigt je gezicht en laat pukkeltjes en onzuiverheden minder worden/verdwijnen.

Annemarie Börlind is een Duits merk en niet zo bekend in Nederland. Ik het ken door mijn buurvrouw die het in haar schoonheidskliniek gebruikt en uitsluitend met dit merk werkt.     (Dat zegt al wat vind ik!) Börlind gebruikt voornamelijk natuurlijke ingrediënten en is zacht voor de huid. Vandaag dus de cleansing gel uit de Purifying Care lijn.

Dit is de verpakking van de gel, strak en simpel. I like! Op de tube staat vrij weinig, alleen hoe je het moet gebruiken en de naam. Op de verpakking waar de gel inkomt staat echter alles, ook de ingredienten lijst.

Helaas zit er in deze gel wel alcohol en een milde zeep, jammer. Gelukkig bevat de gel ook aloe vera extract en bloem extracten. Deze hebben een reinigende werking.

Zo ziet de gel eruit. Hij is licht geel en best wel vloeibaar. Als je hem op je natte huid aanbrengt gaat hij licht schuimen. Nadat ik hem heb afgespoeld voelt mijn gereinigd en zacht aan, in het begin een beetje trekkerig (wat waarschijnlijk door de alcohol komt) maar dat is snel verdwenen. De geur is onmiskenbaar aloe vera, ik vind het een lekkere geur die voor mij al een beetje aankondigt: ‘Let op, hier kom ik! Ik ga jouw huid eens heerlijk reinigen.’

Na een paar dagen gebruiken merk ik al verschil! Mijn rode plekjes zijn minder vurig geworden en het aantal puistjes neemt af. Ondanks de alcohol ben ik heel blij met deze gel en gebruik ik hem graag!

Geef een reactie

