Kwastenbattle: Essence vs Hema

Vandaag doen we dingen even anders. In plaats van dat ik twee dezelfde soort kwasten uit test, heb ik vier verschillende soorten kwasten. Dit doe ik omdat ik een wel een battle wilde doen, maar eigenlijk ook wel een gewone review. Het is dus een beetje een mix geworden van die twee. Ik kijk nu of dit handig is en misschien voor herhaling vatbaar, en anders is dit gewoon leuk voor een keertje. Lees snel verder om deze review/battle te lezen!

Van Essence heb ik de gel eyeliner brush en de smokey eyes brush, van Hema de eyeshadow brush  en de blending brush. (Sorry trouwens voor het feit dat ze niet gewassen zijn.)

Eerst een korte beschrijving van de kwasten.

De gel eyeliner brush.

De kwast is paars van kleur en schuin afgesneden zodat je de gel eyeliner makkelijk kunt aanbrengen. De haartjes zijn synthetisch. Tot nu toe zijn er nog geen haren uitgevallen, een groot pluspunt! Prijs: weet ik niet meer zeker, maar zal rond de €1,50 liggen.

De smokey eyes brush.

Deze kwast heeft ook paarse synthetische haren. Hij is lekker dik en erg fijn om je arcadeboog mee te doen. Het enige wat ik niet snap is de naam. Is hij alleen bedoeld voor smokey eyes? En waarom dan? Ik zou hem eerder ‘crease brush’ of zoiets noemen.
Prijs: weet ik ook niet meer, maar waarschijnlijk ook rond de €1,50.

De eyeshadow brush.

De kwast heeft een overloop van witte naar zwarte haren. De haren zijn heel erg stijf, hij is niet fluffy of zo. Ik vind het wel fijn. Je pakt hierdoor niet te veel product waar je fall-out weer mee voorkomt. Ook is het makkelijker om de oogschaduw deppend aan te brengen.
Prijs: €2,50.

De blending brush.

Een goede blending kwast met lekker veel haren. Deze haren zijn natuurlijk, wat heel erg fijn is! Hier vallen soms tijdens het wassen ook een paar haren uit, maar  dat is heel normaal. Hij is lekker zacht en doet wat hij moet doen. Een prima kwast dus, zeker voor de prijs die je ervoor betaalt.
Prijs: €2,50

Oké, nu je een beetje een beeld van de kwasten hebt, let the battle begin !
Een merk kan in een ronde twee punten verdien, omdat er ook twee kwasten zijn.

Haren:

Alle haren zijn synthetisch, behalve die van de blending brush. Ik vind echte haren toch wel ietsje fijner dan synthetische haren, dus dit punt gaat alleen naar de blending brush van Hema.

Tussenstand:
Essence: 0
Hema: 1

Uiterlijk haren:

Ik vind de kleurtjes die Essence de kwasten geeft wel leuk, alleen bij de gel eyeliner brush wordt de kleur heel vies als je de kwast gebruikt. Ze hadden de haren beter gewoon zwart kunnen maken, want het ziet er niet echt fris uit en om nou elke dag m’n kwast te moeten wassen.. Hmmm. Bij de smokey eyes brush vind ik de kleur wel leuk, omdat hij gewoon mooi blijft. Ik vind de overloop van de Hema eyeshadow brush erg leuk! Hij ziet er mooi uit in mijn kwastenpot. De blending brush vind ik er niet heel bijzonder uitzien. De punten gaan dus naar de smokey eyes brush van Essence en de eyeshadow brush van Hema.

Tussenstand:
Essence: 1
Hema: 2

Uiterlijk kwasten:

Als ik naar de hele kwast kijk, vind ik die van de Hema een stuk mooier dan die van Essence. Die van Essence zien er een beetje kinderachtig uit met dat logo met al die verspetters. Nee, geef mij dan liever strak en stijlvol, zoals Hema heeft gedaan. De punten zijn voor Hema.

Tussenstand:
Essence: 1
Hema: 4

Doet de kwast zijn werk goed:

Eigenlijk doen alle kwasten hun werk goed. Op dit punt heb ik niets aan te merken. Punten voor beide partijen.

Tussenstand:
Essense: 3
Hema: 6

Prijs:

Qua prijs zijn de Essence kwasten de winnaars. Eigenlijk zijn alle vier de kwasten goedkoop, maar er kan er maar één de beste zijn. (Of in dit geval twee. (; )

Tussenstand:
Essence: 5
Hema: 6

De winnaar is: Hema met een punt voorsprong.
Eigenlijk zijn alle  vier de kwasten gewoon goed. Dat Hema heeft gewonnen ligt vooral aan het uiterlijk en het feit dat de blending brush echte haren heeft. Als het je niet uitmaakt waar de haren van gemaakt zijn is de stand gelijk. Voor mij is het dus meer gelijkspel, maar er moet toch iemand winnen in een battle.

Ik vond het wel leuk om op deze manier een review te schrijven, maar ik denk dat ik voortaan maar gewoon de normale manier aanhoud. Dit was wel even leuk voor de verandering, maar ik zal het niet gauw nog eens doen.

6 thoughts on “Kwastenbattle: Essence vs Hema

  1. Wat een leuk artikeltje, en ik ben het helemaal met jullie eens! Zelf ben ik ook gek op hema kwasten en ik gebruik ze ook iedere dag!

    Ik vind dat jullie echt een leuke blog hebben 🙂

  2. Hoi, ik vroeg me af of de blendingkwast van de hema nogsteeds te koop is, want ik kan m niet vinden in mijn hema fidiaal.. Gr Jella

    • Ik geloof dat HEMA de blendingkwast nog steeds verkoopt! Misschien even kijken bij een ander filiaal bij jou in de buurt of even vragen aan een medewerker.

Geef een reactie

