Zeeman make-up: budget-topper of voor je kleine zusje?

Een tijdje terug alweer liep ik met mijn stiefzusje door het winkelcentrumpje bij ons in het dorp. Het is echt heel erg klein, maar er zitten wel een Etos, Hema en Kruidvat, dus qua make-up is het prima te doen. Naast de Kruidvat zit een Zeeman. Normaal kom ik daar eigenlijk nooit, maar ze hebben er soms wel grappige dingetjes (die meestal na een maand alweer stuk zijn, maar daar gaat het niet om (; ), dus brachten we deze keer eens een bezoekje aan de Zeeman. Hier zag ik een oogpotlood en een French Manicure setje. Ik dacht, ik probeer het gewoon. Als het goed werkt, heb ik een leuk budget-product ontdekt, en als het niet werkt heb ik €2,78 verspild, so what? Want zoveel betaalde ik ervoor, voor een oogpotlood en drie lakjes. Supergoedkoop dus!

Laten we eerst maar eens gaan kijken naar het oogpotlood. Het eerste wat me opviel, was dat het super lang was. Ongeveer even lang als mijn hand.

Zo ziet het potlood er uit. Gewoon zwart, lekker strak, en met een doorzichtige dop zodat je goed kan zien welke kleur het is. Het potlood is van het merk Indigo, wat ik verder niet ken. Het enige vervelende aan de verpakking vind ik de plastic laag die er omheen zit en waardoor je allemaal luchtbellen ziet. Ik heb al heel veel geprobeerd, maar ik krijg het er maar niet af. Vervelend!

Dit is de swatch op mijn hand. Hij is echt heel zacht, wat ik totaal niet had verwacht. Eerder hard, waardoor je hem eerst bij een vlam moet houden voor je hem kan gebruiken. Ook is het potlood lekker gepigmenteerd. Goede kwaliteit! Nee, dit had ik echt niet verwacht.

Zo ziet het potlood eruit op mijn waterlijn. Het zorgt ervoor dat je ogen groter lijken. Ik vind hem op mijn ogen iets minder gepigmenteerd dan op mijn hand, maar dat is logisch. Over het algemeen ben ik eigenlijk heel erg tevreden met dit potlood. Om de prijs hoef je dit potlood in elk geval niet terug te leggen. Het kostte me maar €0,99!

Dan nu door naar de nagellakjes.

Je krijgt drie soorten nagellak. Een doorzichtige topcoat, een witte tip-whitener en een lichtroze kleur voor over de hele nagel. In een potje zit 4ml. Dit is best weinig, maar het kost je dan ook maar €1,79.

Er zat ook nog een velletje met ‘guides’ bij. Je kan deze stikkers op je nagel plakken als je het lastig vind om uit de losse pols je tip te doen.

Dan snel door naar de swatches.

Hier heb ik niks op mijn nagels. Ze zijn behoorlijk verkleurd en mijn nagelriemen zijn ook nogal droog.

Dit zijn ze met de roze lak er overheen. Eigenlijk niets van te zien, op het glansje na. Ik had toch echt op iets meer dekking gehoopt.

Met de hulpjes. Wat ziet dat er grappig uit, haha!

Ai! dat ziet er niet al te best uit. Wat een kliederboel zeg. En op mijn ringvinger is er een stuk afgegaan toen ik de sticker er van af haalde. Niet zo geweldig, die hulpjes.

Dit is de andere hand. Na de niet zo goede ervaring met de hulpjes heb ik deze hand maar zonder gedaan. Wel heb ik deze met links gelakt, dus erg netjes is hij ook niet. Ik vind deze hand eerlijk gezegd wel netter dan de ander. Wat ik wel mooi vind aan deze lak is dat hij gebroken wit is, met een parelmoerachtig glansje.

Dan nu het eindresultaat.

Op zich ben ik wel tevreden over het eindresultaat. Wel jammer van de hulpjes, maar die heb je niet persé nodig. De roze lak zorgt er voor dat je de verkleuring iets minder ziet, maar ik vind hem toch wel erg transparant. Er zijn waarschijnlijk ook mensen die dat wel mooier vinden dan een wat dekkender lakje, dus dan is dit wel een goede nagellak. De wit vind ik wel heel mooi door het parelmoerglansje.

Ik zal over een paar dagen een post schrijven, en daarin laat ik dan zien hoe lang de nagellak er op blijft zitten, en of je het er niet af kan pulken omdat het gewoon niet droogt, wat ik een keer bij een andere goedkope nagellak heb gehad. Dus wacht nog even als je hem van plan bent te kopen, om te kijken of hij er wel goed op blijft zitten. (;

Als ik een favoriet moet kiezen ga ik toch echt voor het oogpotlood, maar de nagellak is wel beter dan ik verwachtte. Ik ben eigenlijk best tevreden over de make-up van de Zeeman. Misschien ga ik nog een keertje terug om te kijken of ze nog iets hebben wat ik uit kan testen, want budget-producten zijn natuurlijk altijd welkom.

One thought on “Zeeman make-up: budget-topper of voor je kleine zusje?

Geef een reactie

