Therme Thalasso & Hammam Shower Gel

Ik heb deze twee shower gels al een tijdje geleden van Lisa en Eline gekregen. Het leek mij wel leuk om er iets over te schrijven. Ze hebben namelijk alle twee een heel bijzondere geur. Echt zo’n geur waar je maar van moet houden. Of ik er van houd ? Lees maar snel verder.

Allebei de shower gels zijn zeepvrij. Ook zijn ze gebaseerd op natuurlijke ingrediënten.

Als eerste de Thalasso Shower Gel. Dit is wat Therme zelf zegt over de gel:

De verkwikkende frisheid van de oceaan

De Atlantische oceaan en de Dode Zee zijn rijke bronnen van mineralen en zeealgen. Deze belangrijke voedingsstoffen voor de huid kunnen een grote bijdrage leveren aan het behoud van een goede gezondheid en een fit en vitaal lichaam. Zeealgen en Mineralen stimuleren de bloedcirculatie, waardoor afvalstoffen versneld worden afgevoerd. De wereldkuurproducten van THERME® Thalasso vitaliseren lichaam, geest en zuiveren en herstellen de huid.

 

THERME® Thalasso Shower Gel bevat mineralen en zeealgen met een krachtige ontgiftende en antioxidant werking. Voor een perfect schone, zuivere en verzorgde huid en een intens verkwikt gevoel!

Consumenten adviesprijs € 4,57

 

Dat belooft veel goeds! Ik voel me wel altijd fris en klaar voor een nieuwe dag als ik deze showergel gebruik. Het is een echte oppepper. De geur is bijzonder. Hij ruikt een beetje zoetfris. Alsof het net geregend heeft, maar dan wat frisser. Ik vind het een lekkere geur, maar dit zal waarschijnlijk per persoon verschillen. Ik kan me ook voorstellen dat je dit een vieze geur zou kunnen vinden. De verpakking is lekker strak, en het plaatje aan de bovenkant geeft het een beetje een zee-achtige sfeer.

Dan de Hammam Shower Gel. Ook hier heeft Therme wat over te vertellen:

Hammam

Baden tot oosterse kunst verheffen…

Een Hammam is een Oosterse badruimte met stoom en mysterieus geurende oliën, baden is hier tot ware kunst verheven en bestaat uit een eeuwenoud traditioneel reinigingsritueel voor zowel lichaam als geest.

THERME® Skincare vertaalt deze Oosterse ervaring in intensief reinigende en optimaal verzorgende producten. De THERME® Hammam-producten zijn fris en zoet en bevatten Cederhout, pure Olijfolie en Oosterse kruiden.

 

THERME® Hammam Shower Gel op basis van pure Olijfolie, reinigt en verzorgt de huid optimaal en is ideaal te combineren met een zachte scrubhandschoen.

Consumenten adviesprijs € 4,57

 

Ook deze showergel klinkt fijn. Dit is de bijzonderste geur. Hij ruikt lekker kruidig, maar toch ook weer fris. Heel af en toe doet hij me een beetje denken aan zo’n luchtverfrisser voor in je auto. Deze geur vind ik ook lekker. Vooral op vakantie, thuis doet hij me misschien net iets te veel denken aan een luchtverfrisser. Wel een lekker luchtje, maar heel apart. Vooral bij dit luchtje zullen de meningen erg verschillen. Even ruiken in de winkel dus!

 

Dit is de substantie. Links Thalasso en rechts Hammam.

Wat ik wel een beetje jammer vind is dat er SLES in zit. Als je het zo natuurlijk mogelijk wil maken snap ik niet waarom je er een agressief schuimmiddel in stopt.

Ik heb trouwens de 50 ml versies, maar weet niet precies hoe duur die zijn, omdat ik ze als cadeautje kreeg. De adviesprijzen gelden dan ook voor de grote 200 ml versies.

 

 

2 thoughts on “Therme Thalasso & Hammam Shower Gel

Geef een reactie

