Essence My Skin Moisturizing cream-gel

Een product dat ik al een tijdje wilde proberen en benieuwd naar was is de Essence My Skin Moisturizing cream-gel. Een crème in een soort gel vorm die je huid zou hydrateren en er fris zou laten uitzien. Inmiddels heb ik de crème in mijn bezit, dus laten we gaan kijken naar het product!

De crème komt in een schattig wit potje die zelf weer in een doosje zit. Op het doosje staat alle informatie en een ‘gebruiksaanwijzing’.

Sorry voor de vuiligheid op het doosje. Er zat een stickertje op die er niet echt af wilde… Dat moest dus met een beetje meer kracht, en helaas kwamen er daardoor plekjes op het doosje.

De uitleg over de crème van Essence zelf.

En de ingrediënten! In deze crème zitten natuurlijke oliën maar helaas ook alcohol en parabenen. Zelf heb ik daar geen problemen mee, maar als je dit liever niet in een crème hebt kan je hem misschien beter skippen. Ik vind het niet heel verwonderlijk, aangezien de prijs van de crème €1,99 is.

Een groot pluspunt is dat de crème-gel tegen UVA en UVB straling beschermt! De precieze factor weet ik niet, maar het feit alleen al is goed.

De kleur van de crème is mint groen. Het ziet er heel cute uit! Ook zitten er hele kleine glitters in. Deze moeten voor het verfrissende en oplichtende zorgen.
De substantie van de crème is ronduit apart. Het is heel licht en een beetje jelly. Het lijkt net een soort puddinkje!
De crème ruikt naar limoen en komkommer! Het is een heerlijk frisse geur.

Hier zie je de crème op mijn hand. Hij is heel licht en smeert makkelijk uit. Helaas zie je de glittertjes niet op de foto’s, maar in het echt zijn ze er wel! Het is een heel subtiel effect, dat er toch zeker voor zorgt dat je gezicht frisser oogt.
De intrek tijd van deze crème is super snel. Als je hem op hebt gesmeerd is hij binnen een halve minuut ingetrokken.

Als ik deze crème een paar dagen heb gebruikt krijg ik er gelukkig een puistjes of plekjes van! Ik heb niet meteen het gevoel dat de crème mijn huid goed hydrateerd, maar hij droogt hem ook niet uit. Wat ik wel voel is dat mijn huid lekker zacht en soepel voelt. Het is ook een goede basis voor je foundation of BB-cream. Als je (zoals ik) een BB-cream gebruikt schijnen de glittertjes nog een beetje door, dus je houdt de frisse blik.

Al met al vind ik het eigenlijk een niet heel bijzondere crème. Zelf zou ik hem niet opnieuw kopen denk ik en meer op zoek gaan naar een crème die je huid echt hyderateert en meer natuurlijke bestanddelen bevat. De crème bevat veel goede eigenschappen, maar niet genoeg om hem een tweede keer te gaan kopen.

Gebruik jij een Essence verzorgings product? Zo ja, welke dan? En bevalt deze goed?

4 thoughts on “Essence My Skin Moisturizing cream-gel

Geef een reactie

