Idyl, nieuwe budgetfavoriet?

Idyl, voordat ik deze lipsticks kocht had ik er nog nooit van gehoord. Ik vond dit merk in een Dio Drogist in Noord-Brabant. Nu kom ik eigenlijk nooit bij de Dio drogist, dus ik weet niet of Idyl in (bijna) alle filialen verkrijgbaar is. In ieder geval was dit de eerste keer dat ik het zag. Het was een redelijk groot schap, wat vooral uit lipsticks bestond. Ik heb ongeveer een halfuur staan swatchen omdat er gewoon zó veel keus was! Uiteindelijk pakte ik een heel neutraal roze kleurtje, en, iets minder neutraal, oranje-achtig met gouden glitters. Nu wist ik niet wat ik van de lipsticks moest verwachten, maar ik was wel heel benieuwd. Ik heb ze al wel een paar keer gebruikt, maar het leek me toch leuk om een review te schrijven over deze onbekende lipsticks.

Dit zijn de sticks! De verpakking vind ik zoals ik ze gefotografeerd heb wel oké. Mat zwart omhulsel met zilver. Helaas zit er in het echt een lelijk logo in zilveren letters op de voorkant. Dit hadden ze echt weg moeten laten, vind ik. Het laat ze er goedkoop uitzien.

Dit zijn de moisturizing lipsticks van Idyl. Ik heb de kleuren 037 (links op de onderste foto) en 032 (rechts). Ik heb altijd liever namen, dat is toch wat creatiever, maar ik zal het hier maar mee moeten doen.

De swatches! Links is 037, rechts 032. Op mijn lijken ze behoorlijk op elkaar. Op mijn lippen is dat wel anders. De lipsticks zijn wel lekker gepigmenteerd. Niks sheer, gewoon knallen! Op de bovenste twee foto’s draag ik 037, op de onderste twee 032. De laatste foto is nogal wazig, maar op deze kon je wel het effect van de gouden glitters beter zien. Ik kon het niet echt vastleggen met de camera, in het echt zijn de glitters veel heftiger! Ze hebben een hele goede dekking. Bij veel lipsticks zie ik mijn eigen lipkleur er nog doorheen, omdat ik best gepigmenteerde lippen heb. Bij deze is er niets van te zien! Het lijkt trouwens misschien alsof ik over mijn liplijn ben gegaan, maar het pigment van mijn lippen zit zeg maar ook over mijn liplijn, dus anders zou je nog mijn eigen kleur zien. Het is een beetje raar, en in het echt valt het gelukkig minder op. 😉

Ik ben zeer tevreden over deze lipsticks! Ze zijn goed gepigmenteerd en blijven ook behoorlijk lang op je lippen zitten. Ik merk alleen niet echt iets van dat het ‘moisturizing’ lipsticks zijn. Ze drogen m’n lippen eerder een beetje uit. Maar voor de prijs (tussen de 2 en de 4 euro, ik weet het niet precies meer) vind ik het hele fijne lipsticks! Nu hebben we waar ik woon geen Dio Drogist, maar als ik weer eens in Noord-Brabant ben, of een andere Dio zie, ga ik zeker weer even kijken!

Kende jij het merk Idyl al?

2 thoughts on “Idyl, nieuwe budgetfavoriet?

Geef een reactie

