Catrice Skin Finish Compact Powder

Poeder, het maakt je look af en zorgt ervoor dat je geen glimmende knikker wordt. Als je foundation gebruikt, is poeder eigenlijk wel een must. Er zijn behoorlijk wat poeders waar je uit kunt kiezen, en vandaag ga ik jullie een budgetvariant laten zien, namelijk de Skin Finish Compact Powder van Catrice.

De verpakking vind ik mooi. Simpel en strak. Ik houd wel van het harde doorzichtige plastic waar Catrice meerdere producten in hult. Het ziet er niet goedkoop uit. Ook zijn de doosjes lekker stevig. Ik heb het poeder al een paar keer op de stenen badkamervloer laten vallen, en er is maar een heel klein hoekje uit het poeder van ongeveer 2mm bij 5mm. De verpakking is helemaal goedgekeurd!

Het patroontje vind ik ook leuk en is net als de verpakking, simpel en strak!

Ik heb de kleur 030 Honey Beige. Je hebt ook een poeder voor hele lichte huidjes, namelijk 010 Transparent. Dit vind ik wel goed van Catrice, dat ze ook aan de hele lichte huid denken. Helaas is de donkerste tint niet erg donker.

Dit zegt Catrice zelf over het poeder:

Perfect voor mooie, subtiele effecten. Deze matterende compact poeder bevat lichtreflecterende pigmenten die je huid een zijdezachte, stralende gloed geven. Je huid voelt de hele dag lang heerlijk aan dankzij de ultrazachte formule.

Ik merk zelf niet heel veel van de lichtreflecterende pigmenten. Dit poeder geeft vooral een matte uitstraling. Heel fijn voor gemengde huidjes als de mijne. Als je op zoek bent naar een gezonde glow is dit misschien niet het juiste poeder voor jouw.

Het poeder is redelijk houdbaar. ’s Middags gaan mijn neus en kin wel behoorlijk glimmen. Je kan dan even met je hand langs de wat vettere plekjes gaan zodat het vette op je hand komt en van je gezicht afgaat. Daarna breng je wat poeder aan. Het houdbaarheidsprobleem is dus prima te verhelpen, want hierna gaat het bij mij gewoon tot de avond goed.

Nog een pluspuntje aan dit poeder is dat het lekker ruikt. Als ik met mijn kwast langs m’n gezicht ga komt er een lekker geurtje vrij. Nu weet ik niet of iedereen het lekker zal vinden dat je poeder ruikt, maar ik vind het wel leuk. Er zit dus parfum in dit poeder.

Helaas zitten er parabenen in het poeder, dus als je deze liever vermijdt is deze poeder niet voor je geschikt.

Toen ik dit poeder kocht kostte het €3,99. Ik weet niet of dit nog steeds de prijs is aangezien veel producten van Catrice in prijs zijn verhoogd. Veel duurder zal het echter niet zijn. Hiervoor krijg je 10 gram product.

Ik ben blij met dit poeder. Het blijft goed zitten en komt in een fijne verpakking. Ik denk wel dat ik dit poeder opnieuw zou kopen.

 

 

 

3 thoughts on “Catrice Skin Finish Compact Powder

Geef een reactie

