Some of my favourite songs

Muziek. Het helpt me m’n dag door. Troost me als er niemand anders is. Maakt me blij en zekerder. Ik denk dat ik (school niet meegeteld) bijna de hele dag wel muziek luister. Anders is alles zo stil. Ik wil jullie vandaag een paar liedjes laten zien die ik erg leuk/mooi/powergevend (ja dat is nu een woord (: ) vind. Het zijn niet allemaal liedjes die voor iedereen leuk zijn, ik hou namelijk vooral van rap en hiphop, maar ik heb het zo neutraal mogelijk gehouden! ipod

Als eerste een liedje dat ik heel erg mooi vind, van Rihanna’s nieuwste album, Unapologetic. Dit is echt zo’n nummer waarbij je heel hard mee wilt zingen, maakt niet uit wie het hoort!

Dit lied vind ik heel mooi, en ik vind ook dat het een belangrijke boodschap heeft die sommige mensen nog wel eens vergeten. Namelijk dat het niet erg is als iemand lesbisch of homo is, en dat het geen keuze is, maar gewoon hoe je bent. Dat je er niet van genezen kunt worden door maar vaak genoeg te bidden en vergiffenis te vragen aan God. Dat het heel normaal en helemaal oké is. Ook dat mensen helemaal niet nadenken als ze iemand uitschelden voor homo, vooral op het internet. Ik heb dan echt zoiets van, waar is dat nu weer voor nodig? Dit is dus vooral een liedje waarbij je op de tekst moet letten. Het is wel hiphop, maar een mildere vorm vind ik zelf. Het nummer heet Same Love, en is van Macklemore & Ryan Lewis hun nieuwe album, the Heist.

Een band die ik eerst heel leuk vond, en waarvan ik nu een beetje een ‘mwah’ gevoel krijg, is The Script. Dat ‘mwah’ komt vooral doordat ik hun nieuwe album, #3, niet zo geweldig vind. Wel een heel mooi nummer vind ik Six Degrees of Separation.

Een hele mooie cover vind ik Who You Are, door Ed Sheeran. Dit liedje komt oorspronkelijk van een van Jessie J’s cd’s. Ik vind haar versie ook wel leuk, maar iets te hard. Als je de twee versies zou vergelijken zou je denk ik wel begrijpen wat ik bedoel. In ieder geval vind ik het een mooi nummer met een mooie boodschap.

Een liedje van een rapper, Devlin, en Emeli Sandé. Dit is niet per se een hele grote favoriet, maar ik vind het toch wel een heel leuk liedje. Dit is dan wel weer behoorlijk hiphop. :$

Dit nummer speel ik altijd keihard af als alles even tegenzit. Als je weer eens een rotdag hebt gehad en je even schijt aan iedereen hebt. Het is Nederlandse hiphop, dus er is de kans dat je het helemaal niks vind, maar het gaat nou eenmaal om mijn favorieten, en daar zit dit liedje zeker bij. (:

Jullie kennen waarschijnlijk allemaal The A Team wel van Ed Sheeran. Ook heb je het waarschijnlijk al veel te vaak gehoord op de radio, en ben je het nu helemaal zat. (zo gaat dat bij mij tenminste altijd) Dit is een andere (hiphop, haha ja inderdaad, alweer) versie, samen met Mikill Pane. Het heet ook Little Lady in plaats van The A Team, maar de melodie en het refrein zijn precies hetzelfde.

Een vrolijk nummer om mee af te sluiten. Lion in the Morning Sun van Will and the People. Ik vind dit echt zo’n energie gevend nummer! Echt zo’n nummer voor als ik weer eens moet opruimen, wat ik áltijd uitstel. Met dit nummer op de achtergrond lijkt het niet eens zo’n rotklusje meer.

Dit waren een paar van de nummers waar ik nu graag naar luister. Hopelijk vond je ze ook leuk, en zo niet, tja smaken verschillen nu eenmaal. (;

Wat is nu een van jouw favoriete nummers?

One thought on “Some of my favourite songs

Geef een reactie

