Zwitsal shampoo, niet per se voor baby’s

Mijn hoofdhuid is best wel gevoelig, waardoor ik als ik de verkeerde shampoo gebruik,  vervelende jeuk kan krijgen op mijn hoofd. Nu is het niet charmant om de hele tijd aan je hoofd te krabben, en het is natuurlijk helemaal niet fijn voor je huid zelf. Toen kreeg ik de tip om in plaats van shampoo van bijvoorbeeld Andrélon (deze shampoo is voor mij echt een ramp) eens babyshampoo te proberen. Best wel slim, want je gaat natuurlijk geen schadelijke stoffen in een babyshampoo doen, omdat je met baby’s juist heel voorzichtig moet omgaan. Ik heb deze theorie uitgetest, en ik ben heel erg tevreden. 🙂Baby

shampooDit is de shampoo die ik gebruik, de Extra Mild shampoo van Zwitsal. Om te beginnen ruikt deze shampoo heerlijk naar de bekende Zwitsalgeur. Niet iedereen vindt hem lekker, maar zelf vind ik het echt een fijne geur!

Dit zegt Zwitsal zelf over de shampoo:

Zwitsal Shampoo is mild en verzorgend voor de babyhaartjes. Dankzij de nieuwe anti-prik formule is dit onze mildste shampoo ooit, ook voor de oogjes. Deze shampoo is zeepvrij.

  • Met anti-prik formule
  • Hypoallergeen
  • Dermatologisch getest
  • Mild
  • 100% Zeepvrij

Het eerste punt kan ik niet echt testen, want ik ga natuurlijk niet expres shampoo in mijn ogen wrijven. Ook al is het een milde formule, het is niet de bedoeling dat reinigingsbestanddelen in je ogen terecht komen. Wel is de shampoo heel mild voor mijn hoofdhuid. Hééé, dat zochten we! Ik heb totaal geen jeuk, en zit ook veel minder aan mijn haar. Hierdoor blijft je haar langer schoon. Ik was het nog wel steeds dezelfde hoeveelheid keren, (eens in de drie dagen/ twee keer per week), maar meer omdat ik dat al behoorlijk veel tijd vind. Mijn haar ziet er nooit vet uit hierdoor, en dat hoeft ook niet van mij. (;
Het is trouwens ook niet goed om je haar elke dag te wassen, hier wordt het alleen maar vetter van!

Ik vind het wel goed dat de shampoo zeepvrij is. Ook staat SLES (een agressieve reiniger/ schuimmiddel die bij shampoos bijna altijd als tweede ingrediënt staat) bij deze shampoo als derde op de lijst. In plaats daarvan staat op de tweede plaats coco-glucoside, ook een reiniger/ schuimmiddel, maar dit ingrediënt wordt gewonnen uit kokosolie of fruitsuikers, helemaal natuurlijk dus. Het is veel minder agressief en zorgt ervoor dat water met het vet van je haar mengt, zodat je haar weer schoon wordt. Helemaal top. Verder zitten er maar heel erg weinig bestanddelen in. In totaal 10. Dit vind ik alleen maar iets goeds. Er zit geen troep in, lekker simpel en basic.

Verder is de shampoo niet heel duur. Ik heb een kleiner flesje met 200 ml, dat €2,19 kost. De grote versie van ongeveer 400 ml (volgens mij) kost rond de €4. Niet duur dus.

Alles bij elkaar opgeteld, een hele fijne shampoo! Het enige minpuntje vind ik dat als je geen conditioner gebruikt, je haar wel wat vreemd aanvoelt nadat je het gewassen hebt, maar dat vind ik verder geen probleem. Met conditioner erbij heb je lekker schone en zachte haren, en een blije hoofdhuid. (:

2 thoughts on “Zwitsal shampoo, niet per se voor baby’s

  1. Mhhh, ik hou van de geur. Ik gebruikte heel lang de bodylotion om de geur te kunnen ruiken. De schampoo gebruik ik nog niet omdat ik denk dat het je haar niet de juiste voeding geeft. Ik ga dit zeker ook proberen! (leuke blog)

Geef een reactie

