DKNY Be Delicious

Iedereen kent het parfum in appeltjes vorm van DKNY wel. Het ruikt naar appel, en dus een heerlijk fris parfum voor het voorjaar alvast. Vandaag een review van het originele parfum. Be Delicious.

P1060579

Met Kerst voor de deur ontkwam ik er niet aan kerstcadeautjes te kopen. Toen ik in de Douglas was (met een rij die de halve winkel besloeg!), zag ik een bak staan met DKNY parfum erin. Allemaal afgeprijsd! Al tijden verliefd op de appeltjesgeur, kon ik dit niet laten liggen! Ik sloot me aan in de rij, en een half uurtje later stond ik buiten met mijn DKNY Be Delicious.

Het flesje is in appelvorm, met felgroen en glanzend zilver. Het glaswerk is dus felgroen, het eigenlijke parfum is gewoon transparant. De dop is hoogglans zilver en moet je van het glaswerk aftrekken om het parfum op te kunnen spuiten.

P1060567

Nu de geur zelf, heel fris en zoetig! De appel is overduidelijk aanwezig. De topnoten zijn Amerikaanse appel, grapefruit en magnolia. Als hartnoten heeft Be Delicious tuberoos, lelietjes-van-dalen, rozen en viooltjes. De basis, die je het langst ruikt, bevat sandelhout, blondhout en witte amber.

De noten in het parfum ruik je duidelijk terug. Hij opent met appel en bloem. Na een tijdje, ongeveer een half uur, vervliegt deze geur wat en ruik je vooral heel veel bloem. De geur die het langst blijft hangen is inderdaad houtig met een vleugje bloem. Appel staat niet bij de basisnoten, maar deze vind ik over het algemeen steeds aanwezig.

P1060580

P1060562

Al met al een heerlijk, fris en bloemig parfum. Erg geschikt voor de lente alvast. DKNY heeft ook variaties, die allemaal de appelvorm hebben, en ook appel bevatten.

Dit flesje kostte € 15,00 voor 15 ml, afgeprijsd. De originele prijs was rond de €18 geloof ik.

Ken jij de DKNY geuren al? Waarom vind jij ze zo lekker, of juist niet?

Plaats een reactie