NYC Coverstick

Concealers, het is moeilijk om een échte goede te vinden, sommige te romig, andere te weinig dekking… In mijn eindeloze zoektocht naar de perfecte concealer kwam ik deze van NYC tegen. Zou het wat zijn?

En ook: Happy new year (: . Hopelijk wordt 2013 een mooi jaar voor je!

P1060546

De concealer is in ‘lipstick-vorm’. En zit in eenzelfde verpakking als je lipstick vind. De huls is doorzichtig, zo kan je snel zien dat dit jeen concealer is. Ik vind verpakking zelf wel mooi, lekker strak en clean.

P1060547

De stick kan heel kleine plekjes en grote oppervlaktes aanstippen door de punt. Deze vorm voor een concealer vind ik persoonlijk erg handig, je ziet precies hoeveel je nog hebt en je plekjes zijn makkelijk aan te stippen.
Een nadeel van deze verpakkings vorm is dat je erg op moet passen als je dop op de stick doet, je gaat namelijk snel met de dop ín de stick. En dat is natuurlijk niet bedoeling.

P1060549

Dan de substantie van de concealer. In één woord: romig. Heel erg romig! Ik was bang dat de concealer erg snel op zou gaan omdat deze zo romig was, maar gelukkig is dat niet hel geval! Voor mij is hij net een beetje te romig, als ‘ie iets steviger was zou hij misschien ook wat meer dekking geven.

De dekking van de concealer is matig, je ziet wel verschil (blauwige wallen worden neutraler, eveneens als dat rode plekjes minder vurig worden) maar het effect is niet stunning. Als de concealer over je foundation/BB-cream gebruikt die al een beetje dekt dan ben je wel helemaal verlost van rode plekjes en dergelijke. Hij heeft gewoon een maatje nodig die al een beetje werk doet (; .
Je moet de concealer ook goed afpoederen, anders gaat deze in lijntjes zitten of verschuiven.

P1060543

Zelf zou ik de NYC wel opnieuw kopen, hij doet prima zijn werk! Als je een romige concealer zoekt met een wat neutrale, en niet zo dichte dekking die wél lang blijft zitten is dit zeker wat voor jou! Zeker in combinatie met een foundation of BB-cream is dit een goede concealer.
De coverstick kost rond de €3.

Maar, mijn zoektocht naar de perfecte concealer gaat door. Heb jij een concealer is echt onwijs goed is? Laat het weten in de comments!

5 thoughts on “NYC Coverstick

  1. Ziet er heel goed uit! Ik ben eigenlijk nog wel op zoek naar een mooie coverstick. Ik ben wel benieuwd hoeveel die kost maar NYC kennende zou het niet heel veel zijn!

    Fijn 2013 gewenst van mij!
    Liefs Roos

Geef een reactie

