Tag: Nailpolish & me

Het leek me wel leuk om ook eens een tag te doen. Ik lees ze altijd graag op andere blogs en vind het leuk om dan in mijn hoofd mijn antwoord op een vraag te bedenken. Vandaag dus een tag, en wel over nagellak. Nagellak is samen met oogschaduw mijn favoriete beautyproduct. Je komt gewoon zó veel leuke lakjes tegen, die allemaal heel verschillend zijn. Een tag over nagellak dus, lees gezellig mee!OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hoeveel lakjes telt jouw stash?
Ik had ze dus laatst al geteld voor mijn stashpost. Ik kwam uit op 76. Ik spaar nog steeds door, maar koop nu wel minder nagellakjes dan vroeger.

Van welk merk bezit je de meeste lakken?
Catrice! Dit vertelde ik ook al in mijn stashpost. Catrice lakjes zijn gewoon zo mooi en lakken fijn (en budgetproof!). Ook hebben ze veel verschillende kleuren. Ja, Catrice is toch wel mijn favoriet.

Wat is de meest voorkomende kleur in je stash?
Ik denk dat dit toch wel echt roze is. Of rood, een van de twee. Dit zijn gewoon kleuren die altijd goed zijn, en je hebt er ook zoveel variaties op.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Zijn er kleuren/finishes die je niet bezit?
Ik heb nog geen lakje met dat ‘Metal brush’-effect van Catrice. Dat lijkt me toch wel heel leuk. Ook heb ik geen felle gewone groen. Niet dat ik die heel erg mis in mijn stash, maar het is wel een kleur die ik nog niet heb. Mijn groenste lakje is ACid/DC van Catrice.

Welke nagellak draag je het meest?
Ik heb geen nagellak die ik het meest draag. Ik wissel altijd af en probeer alle lakjes in mijn stash te gebruiken.

Van welke lak blijf je je afvragen waarom je hem nog niet hebt weggegooid?
Er zwerven wat hele oude helemaal uitgedroogde nagellakjes rond in mijn stash. Ik gebruik ze echt nooit, ze nemen alleen maar plaats in. Misschien bewaar ik ze omdat er toch een soort sentimentele waarde aan zit. Haha, het klinkt best raar, maar die lakjes heb ik echt al sinds ik 6 was, die wil ik gewoon niet wegdoen.

Gebruik je een basecoat?
Ja, eigenlijk altijd. De enige uitzondering is als ik een lakje maar voor één dag/nacht draag. Meestal doe ik dan ook maar een laagje op, in plaats van twee. Dit haal je toch net wat makkelijker weg dan basecoat + twee lagen nagellak + topcoat.

Gebruik je een topcoat?
Zelfde verhaal als met de basecoat. Altijd, behalve als het maar voor heel kort is.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Stempelen of uit de losse hand?
Vroeger deed ik veel aan nailart, nu eigenlijk bijna niet meer. Ik denk dat ik gewoon te lui ben, en dat ik ook heb geaccepteerd dat mijn nagel er nooit zo mooi en kunstig uit zal zien als die van de tutorial. Als ik moest kiezen zou ik stempelen zeggen, omdat dat makkelijker is en er bij mij mooier uitziet.

Hou je van glitters/shimmers of toch liever een crème finish?
Lastig! Als ik moest kiezen zou ik denk ik voor glitters gaan omdat dat er altijd zo mooi uitziet in de zon, maar dan hoeven het niet per se grove glitters te zijn. Een subtiele glitter als bij Purplelized van Catrice (haha, volgens mij is dit nu echt mijn favoriete lak, ik heb er al zoveel positiefs over gezegd) vind ik eigenlijk nog veel mooier.

Voel je je kaal zonder nagellak?
Eerst wel heel erg. Dan vond ik het verschrikkelijk als ik een dag zonder nagellak zat. Nu heb ik met mezelf afgesproken dat ik er ongeveer een maand of zo geen nagellak meer op doe, omdat ze gewoon te verkleurd en kapot zijn geworden. Lemony Flutter heeft me al een heleboel geholpen, maar ik ben nog lááááng niet klaar!

Hoeveel lakjes heb je de afgelopen week gekocht?
Geen! Zegt ze trots. Ik ben een beetje aan het afkicken, dus geen nagellak meer voor mij de komende weken (tenzij het écht een prachtig lakje is). Dan heb ik weer geld voor andere leuke dingen. Oogschaduws, lipstick… (;

Hopelijk vond je het leuk om te lezen, en feel free deze tag over te nemen, als je wilt.

2 thoughts on “Tag: Nailpolish & me

  1. Wat leuk om te lezen!
    Nog een tip voor als je je kaal voelt zonder nagellak en dat liever wilt afbouwen: eerst afbouwen met een transparante lak. Dan heb je eerst nog het glansje. En daarna helemaal niets meer dragen. Hihi, heeft bij mij erg geholpen 🙂

Geef een reactie

