Kortingsbakvondsten: Essence Breaking Dawn Part 2 Pigments

Als ik naar de Kruidvat ga snuffel ik bijna altijd even in de kortingsbakken. Nu hebben we twee Kruidvatten in het dorp. Bij de ene is het een redelijk schone bak met snelle veranderingen, alleen zit er niet zo heel veel in. Bij de andere is het een best wel vieze bak met gebroken oogschaduw, foundation zonder doppen en een plakkerig gevoel als je er iets uithaalt, maar hier zit wel altijd heel veel in. Omdat ook niemand erg graag z’n handen vies maakt aan deze bak, zitten er heel vaak verborgen schatten in. Je moet er even voor graven en zeker niet moeilijk doen over vieze handen, maar dan heb je ook meestal wel iets heel erg leuks te pakken. Zo vond ik ook twee pigments van een oude LE van Essence. Ze doen oude LE’s ook altijd in de kortingsbakken, en de korting is dan ook vaak erg groot. De pigments waren maar €1,- per stuk! Nog met vliesje over de gaatjes, nooit open gemaakt, gewoon nog in perfecte staat. Die moesten natuurlijk mee naar huis. Thuis swatchte ik ze, en toen ik zag hoe ont-zet-tend mooi ze waren, vond ik eigenlijk dat ik verplicht was om ze aan jullie te laten zien. Ik weet dus dat het een oude LE is en dat ze waarschijnlijk niet meer te krijgen zijn, maar als je eens in de kortingsbakken bij jouw Kruidvat zoekt vind je deze beauty’s misschien ook! Bij deze dus, de pigments van de Breaking Dawn Part 2 LE.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

In de verpakking kun je de kleuren goed zien zitten. Ik heb 01 Jacob’s Protection (links) en 04 Edwards Love (rechts). Wat je alleen niet kunt zien zijn de prachtige glitters die deze pigments zo bijzonder maakt. De verpakking vind ik wel een beetje goedkoop met die zilveren letters er op.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dan nu waar het echt om gaat, de inhoud. Hier ze je de glitters al zitten. Zijn ze niet prachtig? Vooral Edwards Love ziet er hier prachtig uit. Edwards love is taupekleurig met allerlei kleuren glitters erin. Vooral veel rode, gouden en blauwe glitters. Jacob’s Protection heeft vooral veel blauwgroenige glitters. Ik vind ze er in de potjes al heel mooi uitzien, maar de swatches zijn natuurlijk veel belangrijker.

swatchesWaaaaaaauw! Wat vind ik het toch beauty’s. Deze foto’s komen eigenlijk niet eens in de buurt van hoe mooi ze in het echt zijn. Boven in normaal licht, onder in zonlicht. Vooral Jacob’s Protection is echt heel erg mooi, zeker in zonlicht. Edwards Love is ook heel erg mooi, alleen de glitter is daar wat grover en gaat sneller op andere plekken dan het pigment zelf zitten. Jacob’s Protection is perfect voor mooie smokey eyes, en Edwards Love is een prima basic kleurtje met een minder basic (maar wel heel erg leuke!) twist. Ik ben echt helemaal in love met m’n nieuwe piments, echt super mooi vind ik ze. Ik ga ook zeker kijken als Essence weer piments in de LE heeft zitten. Er zitten ook pigments in het vaste assortiment, maar die zijn toch net iets minder speciaal.

Als je de pigments ook mooi vond, misschien dus nog een tip om de kortingsbakken af te struinen, en als je ze nou niet vindt zit er misschien wel iets anders moois tussen!

2 thoughts on “Kortingsbakvondsten: Essence Breaking Dawn Part 2 Pigments

Geef een reactie

