The Body Shop Body Butter: Chocomania & Sweet Pea

Iets wat ik zó vervelend vind aan de winter (en soms ook de zomer) is dat mijn schenen suuuuper droog worden. Niet alleen mijn schenen, maar hier is het toch wel het ergst. Nu is het heerlijk om je droge winterhuidje in te smeren met voedende body butters, en is het ook nog een leuk extraatje als je daarna lekker ruikt. De body butters van The Body Shop zijn hier perfect voor. Laatst was er sale, twee body butters voor €16. Zo duur kost één body butter normaal! Ik koos Chocomania en Sweet Pea, waarvan Sweet Pea een duo is.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Een duo dus! Er zitten twee vakjes in, met een voor de normale plekken en een voor de droge plekken. Heel handig, dan kan je wel alles insmeren met dezelfde geur, terwijl je normaal misschien een andere bodylotion zou gebruiken, en je dus naar twee dingen ruikt. Natuurlijk kan je normale plekken ook gewoon insmeren met body butter, maar misschien vind je dit zelf niet zo fijn. In beide verpakkingen zit 200 ml, daar kan je dus wel even op vooruit. Ook vind ik de verpakkingen leuk, lekker strak, maar toch vrolijk. Ze zien er in ieder geval leuk uit in je kast.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Laten we maar beginnen met Sweet Pea. Zo ziet de binnenkant er uit. Er zit dus een scheiding tussen de twee verschillende butters. Heel erg handig, anders zou alles door elkaar gaan zitten. De geur ruikt fris en zoet. Echt een lekker geurtje voor in de lente. Het is ook best bloemig. Misschien is dit niet een geur die iedereen lekker vindt.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERADit is de substantie van de kant voor de normale huid. Het lijkt wat meer op een bodylotion dan op een butter. Hij voedt wel genoeg en trekt ook lekker snel in. Dit is gewoon lekker smeerbaar en makkelijk voor plekken die niet zo heel droog worden.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERADit is echt een lekkere dikke boter. Deze trekt overigens ook heel snel in! Dat had ik echt niet verwacht. Wat ik bij deze het liefst doe, is dat ik met m’n vingertoppen snel over de butter heen en weer wrijf, zodat het wat makkelijker uit te smeren is op je huid.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAAllemaal lekkere voedende boters en oliën, maarrrrrr… Siliconen! Waarom Body Shop? Waarom? Als ze die er uit hadden gelaten was alles perfect geweest. Ik vind het op zich niet heel erg, maar wel jammer. Het had er niet in gehoeven.

OLYMPUS DIGITAL CAMERADan Chocomania. De substantie is hetzelfde als die van de droge kant van Sweet Pea. Lekker dik en boterig. En de geur! Ontzettend lekker gewoon. Ik weet niet of ik het per se naar chocolade vind ruiken, maar het ruikt wel heel lekker zoet en warm. Echt een typische wintergeur vind ik het. Volgens mij is dit ook echt zo’n geur die je of heel erg lekker vindt, of juist heel vies, er is niet echt een tussenweg.

OLYMPUS DIGITAL CAMERADe ingrediënten. Ook hier weer, lekkere verzorgende oliën, maar wel siliconen. Grrr!

Ik ben heel erg blij met m’n nieuwe body butters. Ze ruiken lekker, trekken snel in, en zijn op de siliconen na helemaal top voor je huid. €16 vind ik wel een beetje veel voor een body butter, maar hij trekt écht heel erg snel in en voedt ook super. Ik denk dat ik gewoon lekker weer tijdens de sales ga kijken.

4 thoughts on “The Body Shop Body Butter: Chocomania & Sweet Pea

Geef een reactie

