Essence Stay Matt lip cream

Nieuwe producten bij Essence, dat moest ik natuurlijk zien! Nieuwsgierig ging ik naar Kruidvat. Een aantal van de nieuwe producten had ik al in hun oude vorm of iets vergelijkbaars, maar een matte lipcream? Nee die niet! Ik was erg benieuwd en nam hem dus mee. Kijk je mee of het wat is?

P1060736

De verpakking vind ik lekker simpel. Je ziet duidelijk waar het om gaat, en de kleur van de cream is goed te zien. De zilveren letters maken de verpakking net wat specialer.

De lip cream is er in 4 tinten, ik heb de kleur 01 Velvet Rose. Een mooi oudroze kleurtje.

P1060745

P1060741

Zoals Essence het zelf zegt: ‘Silky lip cream for a soft matt finish.’

Goed omschreven! De lip cream geeft je lippen een mooi kleurtje, met een inderdaad een zacht matte finish. De cream voelt lekker zacht en romig aan op je lippen. De substantie is wel wat anders dan lipgloss of lipstick, dus het is even wennen. Helaas zie je velletjes wel heel goed zitten met de cream op, maar als je zorgt dat je lippen velltjesvrij zijn is er niets aan de hand.

P1060749

Mijn lippen zonder de lip cream.

P1060756

En mijn lippen met de lipcream.
Je ziet op de foto’s niet heel veel verschil, maar in het echt zie je kleur veel beter. Hij maakt mijn lippen een tintje lichter en mooi oudroze, een subtiel maar leuk kleurtje. De pigmentatie van de cream vind ik erg goed, de cream geeft veel kleur af.

P1060744

En zo breng je de cream aan. De applicator is in de vorm die ik het liefste zie, lekker stevig en klein zodat overal goed bij kan.

De houdbaarheid van deze lipcream is vrij goed. Hij blijft lang zitten, maar een maaltijd overleeft hij niet. Een koekje met een kopje thee dan weer wel. Werk je je lippen één of twee keer bij per dag, dan is er niets aan de hand.

Al met al vind ik deze lipcream een topper en mijn geld zeker waard! De substantie voelt fijn op mijn lippen en de kleur is niet na een uurtje al weer weg. Misschien ga ik de andere kleuren ook wel aanschaffen.

Heb jij al nieuwe producten van Essence ?

5 thoughts on “Essence Stay Matt lip cream

Geef een reactie

