Warme appelschijfjes met suiker en kaneel

Dit is een van mijn favoriete tussendoortjes! Lekker zoet en heel makkelijk te maken. Het was alweer een tijdje geleden dat ik gebakken appel met suiker en kaneel had gemaakt, en ik kreeg er opeens ontzettende zin in. Ik heb er meteen even foto’s van gemaakt zodat jullie ook heel makkelijk deze lekkere snack kunnen maken. Ik at dit trouwens eerst zonder het op te warmen, maar toen ik een artikel zag op Misslipgloss.nl over gekarameliseerde appels ben ik het op gaan warmen. Dit zorgt ervoor dat er een lekkere zoete stroop ontstaat. Het zijn dus geen gekarameliseerde appels, maar eerder appels met een lekker zoet sausje. (;

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Als eerste de benodigdheden:

  • 1 grote appel (of twee kleintjes)
  • suiker
  • kaneel
  • olie

Niet zo veel dus! Verder moet je natuurlijk wel een pan, spatel en gasfornuis hebben.

OLYMPUS DIGITAL CAMERASnij de appel in dunne schijfjes. Het is lekkerder als ze zo dun mogelijk zijn.

OLYMPUS DIGITAL CAMERADoe wat olie in de pan en verspreid het met de pan. Ik heb olijfolie gebruikt, het maakt eigenlijk niets uit wat voor olie het is.

OLYMPUS DIGITAL CAMERADoe de appels in de pan en spatel ze even om zodat ze niet meer aan elkaar plakken.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Doe 1-2 eetlepels in de pan. Ik heb lichte basterdsuiker gebruikt, maar je kan ook gewoon kristalsuiker of een andere soort gebruiken.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Spatel alles weer even om.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Strooi er dan wat kaneel overheen. Je moet zelf kijken hoeveel je wilt, ik heb flink royaal gestrooid. Natuurlijk spatel je dit ook weer in.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Als je appels er ongeveer zo uit zien kan je ze van het vuur afhalen en in een bakje gieten.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Et bon appetit! Ik heb ter versiering nog een beetje extra kaneel gestrooid. Ik vind dit echt een heerlijk tussendoortje. Hopelijk heb je wat gehad aan dit fototutorial-achtige artikel.

6 thoughts on “Warme appelschijfjes met suiker en kaneel

  1. Ik vind het ook heerlijk, maar ik bak het nooit, maar doe het in de magnetron. Een minuutje en dan is het klaar. Smaakt een beetje als appeltaartvulling. Ook lekker is het om er nog rozijnen doorheen te doen.

Geef een reactie

