Essence Gel Eyeliner I Love NYC

Tegelijkertijd met de Essence Breaking Dawn pigments viste ik een tijdje geleden deze gel eyeliner uit de kortingsbakken bij Kruidvat. Voor maar €1 was ‘ie van mij, en daar kon ik hem natuurlijk niet voor laten liggen. Ik wist niet of ik er een post over zou schrijven, ook vooral om de schade die ik heb aangericht aan de verpakking, maar het leek me toch wel leuk om te laten zien. Tja, ehh, de verpakking ziet er dus niet al te best uit. Ik probeerde de prijssticker er af te halen, en toen nam ik per ongeluk ook de letters mee. Maar goed, het gaat om de binnenkant!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Haha de verpakking vind ik er erg mooi uitzien. Zeer stijlvol met dat weggevaagde. 😉 Nee natuurlijk zag hij er eerst best leuk uit met een soort futuristisch patroontje en glimmende letters.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dit is dus de kleur 04 I Love NYC. Er zit 3ml in en hij claimt water proof te zijn. Ik vind het wel leuk dat Essence ervoor kiest om voor een wat minder basic kleurtje te gaan. Het is dus groen, maar je zal zo bij de swatches zien dat het niet zomaar groen is.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hier zie je al een beetje wat ik bedoel met ‘niet zomaar groen’. De glitter kan je al zien zitten, maar nog niet hoe mooi ze zijn. De substantie is wel fijn. Het had van mij misschien nog iets steviger gemogen, maar het werkt wel oké.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Boven een foto in daglicht, onder in zonlicht. De glitters zijn zo mooi! Deze kleur is trouwens echt fantastisch met Jacob’s Protection van de pigments. Helaas is de eyeliner niet echt waterproof. Ik heb er er geprobeerd af te halen met water, en dat ging beter dan ik gehoopt had. Dat is dus ook de vlek boven de swatches. De pigmentatie had wel iets beter gemogen van mij, maar als je twee laagjes aanbrengt is het prima.

Ik vind het een hele mooie kleur. Ik heb hem dus gescoord voor €1, en ik heb eerlijk gezegd ook geen idee of hij in het vaste assortiment zit, maar als je hem per toeval tegenkomt kan ik hem zeker aanraden.

Geef een reactie

