Nieuw home-made kwastenpotje & (DIY) ideetjes

M’n kwasten lagen al een behoorlijk lange tijd gewoon in een laatje in de kast waar ik m’n stash in bewaar. Best wel onhandig eigenlijk, en waarschijnlijk ook niet heel erg goed voor de kwasten, zo op elkaar geplet. Het werd dus tijd voor een kwastenpotje. Nu had ik al een keer eerder een pot gekocht die ik hiervoor wilde gebruiken, maar die was veels te groot. Hier staat nu een kaars in, haha. Maar goed, het duurde eventjes voordat ik er weer aan dacht dat het toch eigenlijk wel nodig was om zo’n pot aan te schaffen. En toen dacht ik: ‘Maar het kan natuurlijk ook veel leuker! Ik maak er gewoon zelf een.’ En dat heb ik gedaan. Hij is van klei. Ik heb hem met engobes beschilderd, een soort kleipapje met pigment erdoorheen waardoor het een kleurtje krijgt, en daarna geglazuurd. We hebben een atelier in de achtertuin waar dit allemaal kan, dus het is niet voor iedereen mogelijk om op deze manier een potje te maken. In deze post mijn kwastenpotje, én wat ideeën om zelf een kwastenpot te maken.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Er staat eigenlijk ‘Brushes’ op, maar dat kan je niet in een keer op de foto zetten. Het is een pastelroze pot geworden. Eigenlijk was ik binnen vijf minuten klaar met beschilderen omdat hij zo simpel is, maar ik vind hem daarom niet minder leuk. Ik houd wel van een simpel design, in plaats van er allemaal bloemen op te schilderen (en stiekem ben ik er ook te ongeduldig voor). Hij is lekker groot, dus er passen veel kwasten in. Ik heb niet al m’n kwasten er in gezet, alleen de kwasten die ik elke dag gebruik, anders dan moet je steeds zoeken naar de goede kwast. Als je haast hebt inde ochtend kan dat behoorlijk irritant zijn!

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Ik maak hier wel eens vaker foto’s, maar dit is dus mijn ‘beauty/stash’-kastje. Deze pot hoort hier vanaf nu dus thuis. Ik heb hem op de dop van de te grote pot gezet, ik weet eigenlijk niet waarom. Hij lag daar nog en dit kon ook. Ik heb er wel eens grappige ‘kijkdingetjes’ neergezet, maar nu staat m’n pot er op. Waarschijnlijk haal ik hem er wel weer af want het staat een beetje gek, haha.

Ik bedacht na het maken van deze pot nog wat andere ideetjes voor een kwastenpot:

  • Een glazen pot (bijvoorbeeld van broodbeleg) kan je ook heel leuk beschilderen/bespuiten met verf. Hartstikke makkelijk!
  • Bij de Xenos hebben ze hele grappige chique-uitziende glazen met allemaal druppels en lijnen als versiering er op. Niet echt goed uitgelegd, maar als je ze ziet dan snap je wat ik bedoel. Het lijkt me wel tof als je hier je kwasten in doet.
  • Je kan dan natuurlijk ook de glazen beschilderen met verf.
  • Als je dus ook klei, glazuur, verf en een oven tot je beschikking hebt kan je net als ik een potje van klei maken, maar ik denk niet dat er veel mensen zijn met een atelier in de achtertuin. 😉

Natuurlijk kan je altijd een pot kopen die al ‘klaar’ is, maar voor de verandering (en tegen de verveling) is dit misschien wel leuk om een keer te doen?

One thought on “Nieuw home-made kwastenpotje & (DIY) ideetjes

Geef een reactie

