Essence LE: Floral Grunge

Nieuwsgierig als ik ben, kijk ik best vaak op de websites van beautymerken om te kijken of er al staat hoe de nieuwe limited edition eruit gaat gaat zien. Bij Essence zag ik bij ‘vooruitblik’ deze collectie staan, die al in april en mei verkrijgbaar is. ‘Floral Grunge’ heet hij, en er zitten een paar aparte en interessante dingen bij! Ook zo nieuwsgierig naar de nieuwe producten?

plaatje

 

Een vrolijke lenteachtige collectie wordt dit. Een paar producten spreken me erg aan, maar er zitten ook producten tussen waarvan ik me echt afvraag waarom ze het er in hebben gedaan.

 

lipgloss

 

Mini lipgloss sets! Dit vind ik wel een heel leuk product. Het komt ook in een schattige boekjes verpakking. De voorste set spreekt me het meest aan, maar de achterste ziet er ook leuk uit. Essence zegt dat de lichte set een transparante glitterlipgloss en twee lichtere kleurtjes bevat, en de donkere set wat intensere kleuren. Ik vraag me alleen wel af wie er met mintgroene lippen rond wil lopen. Misschien een keer leuk voor een gek feestje. De sets heten 01 Kissing me softly en 02 Grungy kisses rock!

 

blush

 

Ook heel mooi lijkt mij deze koraalkleurige blush. Volgens Essence heeft hij een ‘silky-matt texture’, dus ik ga ervan uit dat het een crèmeblush met een matte finish is. De verpakking is niet heel bijzonder, maar de kleur vind ik wel prachtig.

 

oogschaduw

 

Deze oogschaduwpalettes leken mij ook wel interessant. Vooral dan weer de voorste combinatie, lekker lenteachtig. Ik snap ook niet helemaal waarom ze ook een somber palette in een lentecollectie hebben gedaan, eerder iets voor de herfst. Er staat wel bij dat het ‘Floral vs. Grunge’ moet voorstellen. Er zitten volgens Essence matte en metallic kleurtjes in. De quatro’s heten 01 Eye like flowers en 02 Eye like grunge.

 

nagellak

 

De nagellakjes van de collectie. Normaal ben ik niet zo’n fan van de LE nagellakjes, maar voor deze collectie maak ik een uitzondering. Ze hebben namelijk allemaal leuke finishes: matte, parelachtige én liquid sand lakjes! Heel erg leuk! 01 Be flowerful, 02 Lily bloom, 03 Grunge me tender!, 04 Madly purpled en 05 Black to the roots.

 

haarpoeder

 

Waar ik ook heel nieuwsgierig naar ben is dit gekleurde poeder voor in je haar. Er staat dat je er highlights mee kunt maken en het er weer uit kan wassen als je er klaar mee bent.Het klinkt heel grappig, een soort kleurspoeling, maar dan zonder dat het slecht is voor je haar en dat je er heel lang aan vast zit. Erg leuk bedacht!

 

PicMonkey Collage

 

En dan zitten er helaas ook producten tussen waar ik gewoon niets in zie. Blijkbaar denk Essence dat opplakbare eyeliner een echte trend gaat worden, want ze hebben ze ook al in het vaste assortiment zitten. Volgens mij werkt dit echt voor geen meter, dus jammer dat ze ook een paar in de LE doen. Liever ha dik daarvoor nog losse lipglossjes of zoiets gezien. Ook snap ik de plaktattoos niet helemaal. Dat was altijd zoiets wat je bij de kauwgom kreeg, dan zat er een Totally Spies tattoo bij. Een beetje kinderachtig. De haarband vind ik ook niet zo mooi. Houd het voortaan maar bij make-up. 😉

Op de laatste drie producten na vind ik het een hele leuke collectie.Ik kan het echt niet vaak genoeg zeggen, wat heb ik zin in de lente!

Geef een reactie

