Beauty in Haarlem

Morgen (eigenlijk vandaag dus, haha) is het weer zover, we brengen een bezoekje aan Haarlem. Volgens mij ben ik de laatste tijd vaker in Haarlem geweest dan in Amsterdam, terwijl ik daar vroeger heb gewoond, dus ik kom er nog wel eens om vriendinnen op te zoeken. Dat zegt dus wel wat! Misschien komt het ook door onze school, die wel erg van Haarlem moet houden, omdat morgen alweer het tweede uitje naar deze stad is. Ik snap ze wel, Haarlem is gewoon een hele leuke stad! We hebben niet heel erg veel shoptijd morgen, maar Lisa en ik gaan wat vroeger weg dan de rest zodat we toch nog even van deze opportunity gebruik kunnen maken. Na het shoppen gaan we met school naar het Dolhuys, een oud gekkenhuis dat nu een museum is. Het lijkt me best interessant, maar ik kijk natuurlijk ook uit naar het shoppen. Omdat we er nu al best vaak zijn geweest leek het me wel leuk om een artikeltje aan Haarlem te wijden, zodat jullie ook kunnen ontdekken wat voor fijne stad het toch is!

streets and canals of Haarlem, Netherlands

barteljoris2

 

 

De eerste stop is voor mij altijd de Barteljorisstraat. Hier heb je namelijk een aantal hele leuke winkels. Vanaf het Stationsplein ga je de Kruisweg in, en eigenlijk blijf je vanaf daar alleen maar rechtdoor lopen. Onderweg kom je nog langs de America Today, een redelijk groot Kruidvat filiaal en daar tegenover een Hema.

De Barteljorisstraat

lush

De Lush! Altijd als ik hier binnenstap komen de lekkere geurtjes me tegemoet. Wat een heerlijke winkel is dit toch! Als je nog niks van Lush hebt zou ik hier vooral even kijken, en misschien een lekker geurend en prachtig uitziend zeepje meenemen? Of Lemony Flutter, de holy grail voor je nagels.

hemaOok erg leuk, Hema Beauty. Een winkel vol met beauty van Hema, en achterin ook nog een paar sieraden. Testers, nette uitstallingen en spiegels waarvan je het soort licht kan veranderen.

ghstr

 

Daarna gaan we meestal door naar de Grote Houtstraat. Dit is volgens mij de beste shopstraat. Hier zitten winkels als Rituals, Mango, Vero Moda, H&M, etc. Eigenlijk alle grote kledingmerken. We zijn hier meestal wel even bezig!

vd

 

Ennn, last maar zeker niet least, een V&D met Sephora! Ik hoorde dat Sephora uit Nederland zou verdwijnen, super zonde natuurlijk! Nu kan je er gelukkig nog wel shoppen, en in Haarlem hebben ze hem dus!

Dit waren even in het kort de highlights op beautygebied. Er is natuurlijk nog veel meer te doen, maar dit zijn toch wel de winkels waar we altijd naartoe gaan. Ik heb in ieder geval heel veel zin in morgen!

 

Geef een reactie

