3 reinigings producten

Een paar dagen geleden schreef ik een artikel over mijn dagelijks gebruikte make-up producten. Daar zaten ook mijn reinigingsproducten bij. Vandaag leek het me wel een leuk idee om een wat uitgebreider review over deze producten te schrijven.

P1060943

 

Over twee van de drie producten heb ik nog niets geschreven, dat zijn beide Nivea producten. Wil je meer weten over de Annemarie Börlind reinigingsgel, klik dan *hier*.

Lets get started met de de oogmake-up remover, en wel de Nivea Waterproof Oogmake-up Remover Waterproof. De make-up remover is een reinigingsmelk en bevat (volgens Nivea) kamille extract en provitamine B5 wat goed is voor je wimpers.

P1060937P1060938De verpakking is lekker simpel en wit. Het ziet er clean en strak uit. P1060940

En nog de ingrediënten, Nivea heeft niet gelogen, er zit inderdaad kamille in de remover!

Maar, doet de remover ook echt wat deze moet doen? Persoonlijk heb ik liever een olie-remover dan een melk remover. Net als de meeste melk removers die ik ken haalt ook deze de make-up wat moeizaam van je ogen af. Ik hebt vrij veel product nodig, en moet de melk goed op moet wimpers en oogcontouren laten inweken voordat ik mijn make-up eraf kan vegen. Als mijn oogmake-up er eenmaal af is, voelen mijn wimpers wel lekker schoon en zacht. De huid is niet geïrriteerd en voelt niet vettig.

Al met al zal ik deze remover niet zo snel meer opnieuw kopen, hij doet het voor mij niet genoeg als andere removers het zouden kunnen. Ook al zitten er pluspunten aan deze remover.

 

Next, de Nivea Visage Pure Effect Clean Deeper Dagelijkse Reinigingsscrub.

P1060930P1060932

 

De verpakking van de scrub vind ik leuk! Vooral het feit dat de verpakking transparant is, en de vloeistof helder blauw. Dit geeft een apart effect.

De scrub belooft diep te reinigen, puistjes en mee-eters te voorkomen en je een matte huid te geven. Is dit ook waar ? Deels wel, de scrub reinigt mijn huid mild en laat deze heerlijk zacht en glad achter. De scrub deeltjes zijn precies de goede maat, ze scrubben niet te hard, maar zijn wel  aanwezig.
Ik merk duidelijk dat mijn aantal puistjes afneemt als ik deze scrub standaard gebruik, helaas voorkomt ‘ie geen mee-eters. 

Van het matte effect merk ik niet veel, de scrub zorgt er in ieder geval niet voor dat de plekken die het nodig hebben (T-zone) matter worden.

Als extraatje bevat de scrub zo genaamde ‘diepreinigende Powerparels’. Dit zijn de blauwe bolletjes die je op de foto kunt zien. Ik weet niet precies wat de toevoeging van deze parels is, er komen namelijk niet altijd parels mee als je de scrub gebruikt en zonder de parels zie ik geen ander effect van de scrub.

P1060934

 

En de ingrediënten. Er zit geen SLS of SLES in de scrub en weinig alcohol. Een pluspunt !

Ik vind deze scrub zeker zijn geld waard (ongeveer €8). Hij reinigt goed, en laat mijn zacht en gereinigd achter. (+ dit is al mijn tweede fles (: )

Als laatste nog de substanties van alle producten.P1060936V.l.n.r: Nivea scrub, Annemarie Börlind reinigingsgel, Nivea oogmake-up remover.

En voor degene die het willen weten, mijn reinigingsroutine is als volgt: eerst haal ik alle make-up van mijn ogen. Vervolgens spoel onder de lauw-warme kraan de rest van mijn make-up van mijn gezicht af. Hierna scrub ik mijn gezicht zachtjes met de Nivea scrub en spoel dit van mijn gezicht af. Als laatste reinig ik mijn gezicht met de Annemarie Börlind reinigingsgel. Het lijkt misschien veel, maar op deze manier reinig ik mijn huid optimaal en voorkom en verhelp ik puistjes en dergelijke.

Hoe reinig jij je gezicht?

 

Geef een reactie

