5 songs from the past

Liedjes die ik helemaal geweldig vind draai ik meestal helemaal plat, om ze daarna ontzettend irritant te vinden. Het is heel erg dom, en ik probeer nieuwe liedjes ook zo min mogelijk te spelen omdat ik er anders genoeg van heb. Volgens mij ben ik niet de enige die dit doet. 😉 Maar goed, omdat ik er dan genoeg van heb luister ik ze niet meer en vergeet ik ze eigenlijk een beetje. Als ik dan 1 of 2 jaar later dat liedje weer hoor, vind ik het wel weer ontzettend leuk. Deze post bevat dus liedjes die je misschien nog wel van heel lang geleden kent. Let’s go back in time!

P1000451

 

Train – This Ain’t Goodbye (2009)

Ik vind dit echt zo’n mooi nummer! Toen het net uitkwam was het een van m’n lievelingsnummers.

 

Gym Class Heroes – Cupid’s Chokehold (2006)

Haha, dit vind ik nog steeds een heel grappig nummer. Dit was een hit toen ik naar de top 40 begon te luisteren.

 

Yes-R – Uit Elkaar (2008)

Serieus ie-de-reen luisterde naar dit nummer op de basisschool. Ook als het op de radio kwam rapte iedereen vrolijk mee. Haha, achteraf gezien snap ik niet echt wat we zagen in dit lied.

 

B.o.B ft. Bruno Mars – Nothin’ On You (2010)

Ik weet nog dat ik op de schommel zat en dat dit lied toen op de radio op m’n mobieltje was. Ik krijg echt summermemories van dit liedje. 🙂

 

Juanes – La Camisa Negra (2006)

Bij dit nummer was het altijd dat je dan meezong ‘tengo la camisa negra, blalala lalalalala’, tuuuurlijk ken ik de tekst. Ik weet trouwens na mijn lessen Spaans van vorig jaar dat het ‘ik heb het zwarte overhemd’ betekent. Vreemde titel, haha.

 

Hopelijk vond je het leuk om even mee te reizen in de tijdmachine van muziek, en misschien heb je ook wel wat liedjes herkend uit je eigen basisschool-/kindertijd. En anders weet je nu een beetje wat vroeger in de top 40 stond!

One thought on “5 songs from the past

Geef een reactie

